Regulamin świadczenia usług
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy dokument określa zasady świadczenia i korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy na rzecz Klientów. Regulamin Świadczenia Usług określa prawa i obowiązki Klienta i firmy KOMA. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej również jako „RODO”), zawierający niezbędne dla Klienta informacje w przedmiocie przetwarzania jego danych osobowych znajduje się w zakładce „Polityka prywatności” zamieszczony na Platformie.
- Usługodawca oświadcza, iż posiada wszelkie wymagane aktualnie obowiązującymi przepisami prawa zezwolenia na świadczenie usług oferowanych za pośrednictwem niniejszej strony internetowej www.sklep.koma.pl.
- Za każdym razem, gdy w dalszej części Regulaminu użyto poniższych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, o ile z kontekstu ich użycia wyraźnie nie wynika co innego:
- Dzień Roboczy - dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca za pośrednictwem osoby umocowanej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Odpad – substancja lub przedmiot, których Klient chce pozbyć się lub do których pozbycia się jest zobowiązany. Usługodawca wskazuje jakiego rodzaju Odpady mogą być przedmiotem Usług w ramach Zamówienia składanego za pośrednictwem Platformy.
- Okres Podstawienia – okres, na który Usługodawca podstawia Usługę wybraną przez Klienta. Okres Podstawienia uzgodniony jest indywidualnie dla każdej Usługi i podany jest w formularzu zamówienia Usługi na Platformie.
- Przedłużenie – możliwość przedłużenia Okresu Podstawienia w trakcie składania zamówienia na Platformie za dodatkową opłatą lub/ i po zawarciu Umowy, za porozumieniem Stron, za dodatkową opłatą.
- Platforma – strona internetowa umożliwiająca składanie Zamówień przez Klienta oraz świadczenie Usług udostępnianych przez Usługodawcę. Platforma prowadzona jest przez Usługodawcę i jest dostępna pod adresem internetowym: www.sklep.koma.pl.
- Usługa – dostępne na Platformie usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta. Celem świadczenia Usług Usługodawca może posługiwać się podwykonawcami. Dostępność konkretnej Usługi zależy od regionu, w którym miałyby zostać wykonana. Usługi świadczone są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Platformy, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług Elektronicznych. Dostępne Usługi: worek Big Bag 1 m3, kontener Kp 7 7 m3, toaleta przenośna, usługi asenizacyjne, wynajem pojemników.
- Usługodawca – KOMA Białystok Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku przy ul. gen. George'a Smitha Pattona 8, 15-688 Białystok 8, 15-688 Białystok, REGON 369558331, NIP 9662119087, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym w Białymstoku pod nr KRS 0000720285, w dalszej części zwany Usługodawcą.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Złożenie Zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia Umowy. Klient wypełniając formularz Zamówienia składa ofertę nabycia określonej Usługi na warunkach określonych w Zamówieniu i niniejszym Regulaminie. Złożenie Zamówienia i dokonanie płatności przez Usługodawcę oznacza zawarcie Umowy.
§ 2
Umowa
- Poprzez zawarcie Umowy rozumie się złożenie przez Klienta zamówienia na wybraną Usługę zgodnie z określonym przez Klienta ich rodzajem w cenie wskazanej każdorazowo na Platformie. Usługodawca tym samym zobowiązuje się w terminach wskazanych przez Klienta w formularzu zamówienia online podstawić i odebrać Usługę.
- Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Usługę w stanie bez wad uniemożliwiających jego użytkowanie bez uszczerbku dla interesu Klienta.
- Umowa o Świadczenie Usługi zostaje zawarta z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
- Wypełnienia i zaakceptowania przez Klienta formularza zamawiania Usługi.
- Akceptacji zgód i Regulaminu.
- Dokonaniu opłaty za Zamówienie, za pośrednictwem Platformy do płatności PayU.
- Umowa o Świadczenie Usług Elektronicznych zostanie potwierdzona poprzez wysłanie potwierdzenia przez Usługodawcę na adres email podany przez Klienta.
- Podczas wypełniania formularza zamówienia Klient zobowiązany jest podać:
- Rodzaj zamawianej Usługi.
- Rodzaj przekazywanego Odpadu.
- Adres dostarczenia Usługi, który jest jednocześnie adresem jego odbioru.
- Datę podstawienia i odbioru Usługi.
- Numer PESEL w przypadku osoby prywatnej.
- Numer BDO w przypadku prowadzenia działalności. W przypadku gdy przepisy powszechnie obowiązującego prawa przewidują konieczność posiadania przez Klienta numeru BDO, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za nie wskazanie lub błędne wskazanie numeru BDO.
- Klient pozostaje świadomy, iż powyżej wskazane informacje są informacjami stanowiącymi podstawę realizacji na jego rzecz Usługi i wiążą Klienta w powyższym zakresie.
- Wskutek zawarcia Umowy z Usługodawcą, Klient zobowiązany jest do zapłaty umówionej ceny. Cena Usługi widniejąca w formularzu zamówienia uiszczona zostanie przez Klienta z góry, niezwłocznie po dokonaniu Zamówienia Usługi, za pośrednictwem Platformy do płatności PayU. W celu uchylenia jakichkolwiek wątpliwości zastrzega się, iż cena widniejąca w formularzu zamówienia stanowi cenę brutto usługi.
- Klient oświadcza, iż będzie użytkować kontener / toaletę przenośną / pojemnik na odpady wyłącznie w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, wskazanym w formularzu zamówienia. Użytkowanie kontenera / toalety przenośnej / pojemnika na odpady w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wszelkie ewentualne negatywne konsekwencje z tego wynikające, obciążają w całości Klienta. Tym samym Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe następstwa korzystania przez Klienta z kontenera / toalety przenośnej / pojemnika na odpady w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
- Klient zobowiązuje się wypełnić podstawiony kontener / worek Big Bag wyłącznie zadeklarowanymi w formularzu zamówienia Odpadami oraz zobowiązuje się nie przeładowywać kontenera ponad linię burty kontenera / worka Big Bag. Ilość odpadów nie może wykraczać poza kontenera / worka Big Bag.
- Klient oświadcza, iż wyraża zgodę na zwiększenie stawki adekwatnie do ilości i rodzaju Odpadu zgromadzonego w kontenerze / worku Big Bag, jeżeli po weryfikacji odpadów na terenie firmy Usługodawcy zostanie stwierdzona ilość i zawartość niezgodna z odpadami zadeklarowanymi w Zamówieniu.
- Maksymalny terminu realizacji zamówienia Usługi jest ustalony na 365 dni.
§ 3
Dostarczenie i odbiór Usług
- Poprzez wskazanie w formularzu zamówienia miejsca posadowienia Usługi, Klient oświadcza, iż droga dojazdowa do miejsca postawienia Usługi jest przejezdna (w tym rodzaj podłoża umożliwia przejazd samochodem ciężarowych typu hakowiec, obciążonym wagą kontenera).
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za ewentualne zniszczenie nawierzchni drogi wskutek przejazdu pojazdu Usługodawcy w celu dostarczenia lub odebrania Usługi z odpadami.
- W przypadku niezapewnienia odpowiedniej drogi dojazdowej do miejsca podstawienia Usługi, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie wynikające z tego tytułu szkody, w tym szkody spowodowane koniecznością przejazdu pojazd Usługodawcy przez grunty nienależące do Klienta jak np. chodniki, trawniki, tereny zielone etc.
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za zniszczenie nawierzchni, na której ma być ustawiona Usługa (kostka brukowa, płytki chodnikowe i inne).
- Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność względem osób trzecich za skutki umieszczenia Usługi na wskazanym przez niego miejscu.
- W przypadku usytuowania Usługi w pasie drogowym drogi publicznej (jezdnia, chodnik, trawnik, zatoka postojowa itp.) zarządzanym przez Zarząd Dróg (zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1376 z póź.zm.) Klient zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia zarządcy drogi, gdyż jej brak grozi wymierzeniem przez w/w organ kary pieniężnej.
- Klient oświadcza ponadto, iż:
- Posiada tytuł prawny do wskazanego przez niego miejsca podstawienia Usługi lub posiada zgodę odpowiednich osób/instytucji/podmiotów na podstawienie Usługi we wskazanym miejscu.
- Zapewni możliwość podstawienia i odbioru Usługi, w godzinach 7:00 – 15:00 w Dni Robocze.
- Klient oświadcza, że w przypadku, gdy podstawienie Usługi: kontenera, toalety w dniu wskazanym w formularzu zamówienia nie będzie możliwe z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, termin podstawienia zostaje automatycznie przedłużony, co Klient akceptuje i wyraża na to zgodę. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o nowym terminie podstawienia Usługi.
- Klient oświadcza, iż na wypadek gdyby odbiór Usługi nie był możliwy przez Usługodawcę
z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy w dniu wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia, wówczas termin ten ulega przedłużeniu, co niniejszym Klient akceptuje i na co wyraża zgodę. - Brak możliwości odbioru usługi z przyczyn leżących po stronie Klienta obciąża Klienta.
W takim przypadku Klient pozostaje świadomy, iż Usługodawca doliczy Klientowi opłatę dodatkową, zgodnie z cennikiem Usługodawcy.
§ 4
Odpowiedzialność za Usługi
- Klient ponosi wszelką odpowiedzialność za podstawione mu Usługi od chwili jego podstawienia, do momentu jego odbioru przez Usługodawcę. Klient ponosi odpowiedzialność w szczególności za jego przypadkową utratę, kradzież oraz uszkodzenie.
- Klient zobowiązuje się zwrócić Usługodawcy Usługę w stanie niepogorszonym ponad stan wynikający z jego normalnego użytkowania.
- Klient nie pozostaje uprawniony do samodzielnego przemieszczania podstawionej Usługi.
- Klient zobowiązuje się wypełnić podstawiony kontener / worek Big Bag wyłącznie zadeklarowanymi w formularzu zamówienia Odpadami, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu.
- Klient zobowiązuje się zapełnić kontener / worek Big Bag wyłącznie do wysokości linii burty, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu.
- Na wypadek stwierdzenia ilości i zawartości niezgodnej z Odpadami zadeklarowanymi w Zamówieniu, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu:
- Usługodawca może odebrać kontener / worek Big Bag po uprzednim ustaleniu z Klientem dodatkowej opłaty doliczeniowej do ceny opłaconej przez Klienta i doliczonej do faktury.
- Usługodawca z uwagi na niebezpieczeństwo związane z przeładowaniem kontenera / worka Big Bag może odmówić jego odbioru, zobowiązując Klienta do usunięcia nadmiaru odpadów lub ułożenia ich w sposób zapewniający bezpieczeństwo w transporcie kontenera / worka Big Bag.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za odpady pozostawione wokół kontenera / worka Big Bag i nie jest zobowiązany do ich uprzątnięcia bądź zabrania.
§ 5
Uprawnienia Konsumenta
- Na wypadek zawarcia umowy z Klientem będącym osobą fizyczną, zastosowanie znajdują postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie.
- Reklamacje na wykonane przez Usługodawcę Usługi można zgłaszać pocztą elektroniczną: sklep.bialystok@koma.pl lub pocztą tradycyjną na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9 Regulaminu.
- Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszoną reklamację nie później, niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i przesłać odpowiedź na konto indywidualne Klienta na Platformie (klienci posiadający konto) lub drogą elektroniczną na adres email podany w formularzu Zamówienia wypełnionego przez Klienta.
- Zawarcie Umowy przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia równoznaczne jest z zawarciem umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W tym stanie rzeczy Klientowi przysługuje termin 14 dni odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w przepisach art. 33, 34 ust. 2 i 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Klient może odstąpić od Umowy poprzez złożenie wobec Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, przesłane pocztą elektroniczną: sklep.bialystok@koma.pl lub pocztą tradycyjną na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9 Regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zgodny z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta znajduje stanowi załącznik nr 1 do niniejszym Regulaminu.
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy w sposób o którym mowa w ust. 5, Umowę uważa się za niezawartą. Usługodawca zobowiązany jest wówczas do niezwłocznego zwrotu wszelkich otrzymanych od Klienta należności (płatności), nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot należności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
- W przypadku gdy Klient skorzysta z prawa odstąpienia od Umowy w sytuacji, w której rozpoczęto świadczenie Usługi zgodnie z zadeklarowanym przez Klienta terminem podstawienia w formularzu Zamówienia, przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Klient jest zobowiązany do zapłaty za świadczenie Usługi dla Usługodawcy spełnione do chwili odstąpienia przez Klienta od Umowy.
- W przypadku Usługi polegającej na dostarczeniu worka Big Bag, jeśli Klient skorzysta z prawa odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu świadczenia Usługi i wysyłce worka Big Bag, jest zobowiązany do zwrotu worka Big Bag na własny koszt w ciągu siedmiu dni roboczych. Klient może odesłać worek na adres firmy lub dostarczyć go osobiście do siedziby na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9. Klient ponosi również koszt wysyłki worka Big Bag do paczkomatu. Po otrzymaniu zwrotu worka Big Bag, Usługodawca zwróci Klientowi wszelkie otrzymane płatności, pomniejszone o koszt dostawy worka Big Bag do paczkomatu, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty otrzymania zwrotu worka Big Bag.
- Zastrzega się, iż Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, jeżeli usługa Usługodawcy została wykonana w pełni za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem realizacji usługi, iż po wykonaniu Usługi przez Usługodawcę Klient traci powyższe uprawnienie. W celu uchylenia jakichkolwiek wątpliwości zastrzega się, iż w przypadku zgody Klienta na wykonanie Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy, w przypadku spełnienia świadczenia przez Usługodawcę, Klient traci uprawnienie do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku powstania sporu z Klientem, Klientowi przysługuje uprawnienie do korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń określonych w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Zastrzega się, iż powyższa informacja nie jest tożsama z wyrażeniem przez Usługodawcę zgody na przedmiotowy sposób rozwiązania ewentualnie zaistniałego sporu.
§ 6
Uprawnienia osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą
- Z zastrzeżeniem przepisów art. 556(4) oraz 556(5) k.c., a także ust. 2 niniejszego paragrafu, zawarte w § 5 uprawnienia dotyczące konsumenta przysługują również osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy zawarta z Usługodawcą Umowa na wykonanie Usługi nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
- Do osoby zawierającej z Usługodawcą Umowę na wykonanie Usługi, która pozostaje bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą takiej osoby, gdy zawarta z Usługodawca umowa na wykonanie Usługi nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2 k.c. nie stosuje się.
- Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy dla osób, o których mowa w ust. 1 i 2, Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy znajduje się na koncie indywidualnym Klienta na Platformie (klienci posiadający konto) oraz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 7
Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Z wyłączeniem umów zawieranych z klientami będącymi osobami fizycznymi (Konsumentami) oraz przedsiębiorcami, o których mowa w § 6 niniejszego Regulaminu, wszelkie spory wynikłe z realizacji Umowy Klienta z Usługodawcą rozstrzygane będą przez Sąd rzeczowo i miejscowo właściwy dla siedziby Usługodawcy.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje począwszy od dnia 01.08.2024 r.