Regulamin

Regulamin świadczenia usług

§ 1
Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy dokument określa zasady świadczenia i korzystania z Usług oferowanych przez Usługodawcę za pośrednictwem Platformy na rzecz Klientów. Regulamin Świadczenia Usług określa prawa i obowiązki Klienta i firmy KOMA. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną, niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
  2. Obowiązek informacyjny, o którym mowa w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) (dalej również jako „RODO”), zawierający niezbędne dla Klienta informacje w przedmiocie przetwarzania jego danych osobowych znajduje się w zakładce „Polityka prywatności” zamieszczony na Platformie.
  3. Usługodawca oświadcza, iż posiada wszelkie wymagane aktualnie obowiązującymi przepisami prawa zezwolenia na świadczenie usług oferowanych za pośrednictwem niniejszej strony internetowej www.sklep.koma.pl.
  4. Za każdym razem, gdy w dalszej części Regulaminu użyto poniższych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, o ile z kontekstu ich użycia wyraźnie nie wynika co innego:
    1. Dzień Roboczy - dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna albo inna jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca za pośrednictwem osoby umocowanej, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
    3. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
    4. Odpad – substancja lub przedmiot, których Klient chce pozbyć się lub do których pozbycia się jest zobowiązany. Usługodawca wskazuje jakiego rodzaju Odpady mogą być przedmiotem Usług w ramach Zamówienia składanego za pośrednictwem Platformy.
    5. Okres Podstawienia – okres, na który Usługodawca podstawia Usługę wybraną przez Klienta. Okres Podstawienia uzgodniony jest indywidualnie dla każdej Usługi i podany jest w formularzu zamówienia Usługi na Platformie.  
    6. Przedłużenie – możliwość przedłużenia Okresu Podstawienia w trakcie składania zamówienia na Platformie za dodatkową opłatą lub/ i po zawarciu Umowy, za porozumieniem Stron, za dodatkową opłatą.
    7. Platforma – strona internetowa umożliwiająca składanie Zamówień przez Klienta oraz świadczenie Usług udostępnianych przez Usługodawcę. Platforma prowadzona jest przez Usługodawcę i jest dostępna pod adresem internetowym: www.sklep.koma.pl.
    8. Usługa – dostępne na Platformie usługi świadczone przez Usługodawcę na rzecz Klienta. Celem świadczenia Usług Usługodawca może posługiwać się podwykonawcami. Dostępność konkretnej Usługi zależy od regionu, w którym miałyby zostać wykonana. Usługi świadczone są na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Platformy, zgodnie z Umową o Świadczenie Usług Elektronicznych. Dostępne Usługi: worek Big Bag 1 m3, kontener Kp 7 7 m3, toaleta przenośna, usługi asenizacyjne, wynajem pojemników.
    9. Usługodawca – KOMA Białystok Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Białymstoku przy ul. gen. George'a Smitha Pattona 8, 15-688 Białystok 8, 15-688 Białystok, REGON 369558331, NIP 9662119087, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym w Białymstoku pod nr KRS 0000720285, w dalszej części zwany Usługodawcą.
    10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia Umowy na odległość składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość. Złożenie Zamówienia przez Klienta nie oznacza natychmiastowego zawarcia Umowy. Klient wypełniając formularz Zamówienia składa ofertę nabycia określonej Usługi na warunkach określonych w Zamówieniu i niniejszym Regulaminie. Złożenie Zamówienia i dokonanie płatności przez Usługodawcę oznacza zawarcie Umowy.


§ 2
Umowa

  1. Poprzez zawarcie Umowy rozumie się złożenie przez Klienta zamówienia na wybraną Usługę zgodnie z określonym przez Klienta ich rodzajem w cenie wskazanej każdorazowo na Platformie. Usługodawca tym samym zobowiązuje się w terminach wskazanych przez Klienta w formularzu zamówienia online podstawić i odebrać Usługę.
  2. Usługodawca zobowiązuje się dostarczyć Usługę w stanie bez wad uniemożliwiających jego użytkowanie bez uszczerbku dla interesu Klienta.
  3. Umowa o Świadczenie Usługi zostaje zawarta z chwilą łącznego spełnienia następujących warunków:
    1. Wypełnienia i zaakceptowania przez Klienta formularza zamawiania Usługi.
    2. Akceptacji zgód i Regulaminu.
    3. Dokonaniu opłaty za Zamówienie, za pośrednictwem Platformy do płatności PayU.
  1. Umowa o Świadczenie Usług Elektronicznych zostanie potwierdzona poprzez wysłanie potwierdzenia przez Usługodawcę na adres email podany przez Klienta.
  2. Podczas wypełniania formularza zamówienia Klient zobowiązany jest podać:
    1. Rodzaj zamawianej Usługi.
    2. Rodzaj przekazywanego Odpadu.
    3. Adres dostarczenia Usługi, który jest jednocześnie adresem jego odbioru.
    4. Datę podstawienia i odbioru Usługi.
    5. Numer PESEL w przypadku osoby prywatnej.
    6. Numer BDO w przypadku prowadzenia działalności. W przypadku gdy przepisy powszechnie obowiązującego prawa przewidują konieczność posiadania przez Klienta numeru BDO, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za nie wskazanie lub błędne wskazanie numeru BDO.
  1. Klient pozostaje świadomy, iż powyżej wskazane informacje są informacjami stanowiącymi podstawę realizacji na jego rzecz Usługi i wiążą Klienta w powyższym zakresie.
  2. Wskutek zawarcia Umowy z Usługodawcą, Klient zobowiązany jest do zapłaty umówionej ceny. Cena Usługi widniejąca w formularzu zamówienia uiszczona zostanie przez Klienta z góry, niezwłocznie po dokonaniu Zamówienia Usługi, za pośrednictwem Platformy do płatności PayU. W celu uchylenia jakichkolwiek wątpliwości zastrzega się, iż cena widniejąca w formularzu zamówienia stanowi cenę brutto usługi.
  3. Klient oświadcza, iż będzie użytkować kontener / toaletę przenośną / pojemnik na odpady wyłącznie w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, wskazanym w formularzu zamówienia. Użytkowanie kontenera / toalety przenośnej / pojemnika na odpady w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wszelkie ewentualne negatywne konsekwencje z tego wynikające, obciążają w całości Klienta. Tym samym Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe następstwa korzystania przez Klienta z kontenera / toalety przenośnej / pojemnika na odpady  w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem.
  4. Klient zobowiązuje się wypełnić podstawiony kontener / worek Big Bag wyłącznie zadeklarowanymi w formularzu zamówienia Odpadami oraz zobowiązuje się nie przeładowywać kontenera ponad linię burty kontenera / worka Big Bag. Ilość odpadów nie może wykraczać poza kontenera / worka Big Bag.
  5. Klient oświadcza, iż wyraża zgodę na zwiększenie stawki adekwatnie do ilości i rodzaju Odpadu zgromadzonego w kontenerze / worku Big Bag, jeżeli po weryfikacji odpadów na terenie firmy Usługodawcy zostanie stwierdzona ilość i zawartość niezgodna z odpadami zadeklarowanymi w Zamówieniu.
  6. Maksymalny terminu realizacji zamówienia Usługi jest ustalony na 365 dni.

§ 3
Dostarczenie i odbiór Usług

  1. Poprzez wskazanie w formularzu zamówienia miejsca posadowienia Usługi, Klient oświadcza, iż droga dojazdowa do miejsca postawienia Usługi jest przejezdna (w tym rodzaj podłoża umożliwia przejazd samochodem ciężarowych typu hakowiec, obciążonym wagą kontenera).
  2. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za ewentualne zniszczenie nawierzchni drogi wskutek przejazdu pojazdu Usługodawcy w celu dostarczenia lub odebrania Usługi z odpadami.
  3. W przypadku niezapewnienia odpowiedniej drogi dojazdowej do miejsca podstawienia Usługi, Klient zobowiązuje się pokryć wszelkie wynikające z tego tytułu szkody, w tym szkody spowodowane koniecznością przejazdu pojazd Usługodawcy przez grunty nienależące do Klienta jak np. chodniki, trawniki, tereny zielone etc.
  4. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za zniszczenie nawierzchni, na której ma być ustawiona Usługa (kostka brukowa, płytki chodnikowe i inne).
  5. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność względem osób trzecich za skutki umieszczenia Usługi na wskazanym przez niego miejscu.
  6. W przypadku usytuowania Usługi w pasie drogowym drogi publicznej (jezdnia, chodnik, trawnik, zatoka postojowa itp.) zarządzanym przez Zarząd Dróg (zgodnie z zapisami ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych t.j. Dz.U. z 2021r. poz. 1376 z póź.zm.) Klient zobowiązany jest do uzyskania zezwolenia zarządcy drogi, gdyż jej brak grozi wymierzeniem przez w/w organ kary pieniężnej.
  7. Klient oświadcza ponadto, iż:
    1. Posiada tytuł prawny do wskazanego przez niego miejsca podstawienia Usługi lub posiada zgodę odpowiednich osób/instytucji/podmiotów na podstawienie Usługi we wskazanym miejscu.
    2. Zapewni możliwość podstawienia i odbioru Usługi, w godzinach 7:00 – 15:00 w Dni Robocze.
    3. Klient oświadcza, że w przypadku, gdy podstawienie Usługi: kontenera, toalety w dniu wskazanym w formularzu zamówienia nie będzie możliwe z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy, termin podstawienia zostaje automatycznie przedłużony, co Klient akceptuje i wyraża na to zgodę. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Klienta o nowym terminie podstawienia Usługi.
    4. Klient oświadcza, iż na wypadek gdyby odbiór Usługi nie był możliwy przez Usługodawcę
      z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy w dniu wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia, wówczas termin ten ulega przedłużeniu, co niniejszym Klient akceptuje i na co wyraża zgodę.
    5. Brak możliwości odbioru usługi z przyczyn leżących po stronie Klienta obciąża Klienta.
      W takim przypadku Klient pozostaje świadomy, iż Usługodawca doliczy Klientowi opłatę dodatkową, zgodnie z cennikiem Usługodawcy.

§ 4
Odpowiedzialność za Usługi

  1. Klient ponosi wszelką odpowiedzialność za podstawione mu Usługi od chwili jego podstawienia, do momentu jego odbioru przez Usługodawcę. Klient ponosi odpowiedzialność w szczególności za jego przypadkową utratę, kradzież oraz uszkodzenie.
  2. Klient zobowiązuje się zwrócić Usługodawcy Usługę w stanie niepogorszonym ponad stan wynikający z jego normalnego użytkowania.
  3. Klient nie pozostaje uprawniony do samodzielnego przemieszczania podstawionej Usługi.
  4. Klient zobowiązuje się wypełnić podstawiony kontener / worek Big Bag wyłącznie zadeklarowanymi w formularzu zamówienia Odpadami, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu.
  5. Klient zobowiązuje się zapełnić kontener / worek Big Bag wyłącznie do wysokości linii burty, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu.
  6. Na wypadek stwierdzenia ilości i zawartości niezgodnej z Odpadami zadeklarowanymi w Zamówieniu, o czym jest mowa w § 2 ust. 9 i 10 Regulaminu:
    1. Usługodawca może odebrać kontener / worek Big Bag po uprzednim ustaleniu z Klientem dodatkowej opłaty doliczeniowej do ceny opłaconej przez Klienta i doliczonej do faktury.
    2. Usługodawca z uwagi na niebezpieczeństwo związane z przeładowaniem kontenera / worka Big Bag  może odmówić jego odbioru, zobowiązując Klienta do usunięcia nadmiaru odpadów lub ułożenia ich w sposób zapewniający bezpieczeństwo w transporcie kontenera / worka Big Bag.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za odpady pozostawione wokół kontenera / worka Big Bag i nie jest zobowiązany do ich uprzątnięcia bądź zabrania.

§ 5
Uprawnienia Konsumenta

  1. Na wypadek zawarcia umowy z Klientem będącym osobą fizyczną, zastosowanie znajdują postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie.
  2. Reklamacje na wykonane przez Usługodawcę Usługi można zgłaszać pocztą elektroniczną: sklep.bialystok@koma.pl lub pocztą tradycyjną na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9 Regulaminu.
  3. Usługodawca zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszoną reklamację nie później, niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania i przesłać odpowiedź na konto indywidualne Klienta na Platformie (klienci posiadający konto) lub drogą elektroniczną na adres email podany w formularzu Zamówienia wypełnionego przez Klienta.
  4. Zawarcie Umowy przez Klienta za pośrednictwem formularza zamówienia równoznaczne jest z zawarciem umowy na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa. W tym stanie rzeczy Klientowi przysługuje termin 14 dni odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem postanowień zawartych w przepisach art. 33, 34 ust. 2 i 35 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  5. Klient może odstąpić od Umowy poprzez złożenie wobec Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, przesłane pocztą elektroniczną: sklep.bialystok@koma.pl lub pocztą tradycyjną na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9 Regulaminu. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zgodny z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta znajduje stanowi załącznik nr 1 do niniejszym Regulaminu.
  6. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy w sposób o którym mowa w ust. 5, Umowę uważa się za niezawartą. Usługodawca zobowiązany jest wówczas do niezwłocznego zwrotu wszelkich otrzymanych od Klienta należności (płatności), nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. Zwrot należności nastąpi na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.
  7. W przypadku gdy Klient skorzysta z prawa odstąpienia od Umowy w sytuacji, w której rozpoczęto świadczenie Usługi zgodnie z zadeklarowanym przez Klienta terminem podstawienia w formularzu Zamówienia, przed upływem terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, Klient jest zobowiązany do zapłaty za świadczenie Usługi dla Usługodawcy spełnione do chwili odstąpienia przez Klienta od Umowy.
    1. W przypadku Usługi polegającej na dostarczeniu worka Big Bag, jeśli Klient skorzysta z prawa odstąpienia od Umowy po rozpoczęciu świadczenia Usługi i wysyłce worka Big Bag, jest zobowiązany do zwrotu worka Big Bag na własny koszt w ciągu siedmiu dni roboczych. Klient może odesłać worek na adres firmy lub dostarczyć go osobiście do siedziby na adres, o którym mowa w § 1 ust. 4.9. Klient ponosi również koszt wysyłki worka Big Bag do paczkomatu. Po otrzymaniu zwrotu worka Big Bag, Usługodawca zwróci Klientowi wszelkie otrzymane płatności, pomniejszone o koszt dostawy worka Big Bag do paczkomatu, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty otrzymania zwrotu worka Big Bag.
  8. Zastrzega się, iż Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy, jeżeli usługa  Usługodawcy została wykonana w pełni za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem realizacji usługi, iż po wykonaniu Usługi przez Usługodawcę Klient traci powyższe uprawnienie. W celu uchylenia jakichkolwiek wątpliwości zastrzega się, iż w przypadku zgody Klienta na wykonanie Usługi przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy, w przypadku spełnienia świadczenia przez Usługodawcę, Klient traci uprawnienie do odstąpienia od Umowy.
  9. W przypadku powstania sporu z Klientem, Klientowi przysługuje uprawnienie do korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń określonych w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Zastrzega się, iż powyższa informacja nie jest tożsama z wyrażeniem przez Usługodawcę zgody na przedmiotowy sposób rozwiązania ewentualnie zaistniałego sporu.

§ 6
Uprawnienia osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą

  1. Z zastrzeżeniem przepisów art. 556(4) oraz 556(5) k.c., a także ust. 2 niniejszego paragrafu, zawarte w § 5 uprawnienia dotyczące konsumenta przysługują również osobie fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy zawarta z Usługodawcą Umowa na wykonanie Usługi nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
  2. Do osoby zawierającej z Usługodawcą Umowę na wykonanie Usługi, która pozostaje bezpośrednio związana z działalnością gospodarczą takiej osoby, gdy zawarta z Usługodawca umowa na wykonanie Usługi nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, przepisów art. 563 oraz art. 567 § 2  k.c. nie stosuje się.
  3. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy dla osób, o których mowa w ust. 1 i 2, Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy znajduje się na koncie indywidualnym Klienta na Platformie (klienci posiadający konto) oraz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.

§ 7
Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
  2. Z wyłączeniem umów zawieranych z klientami będącymi osobami fizycznymi (Konsumentami) oraz przedsiębiorcami, o których mowa w § 6 niniejszego Regulaminu, wszelkie spory wynikłe z realizacji Umowy Klienta z Usługodawcą rozstrzygane będą przez Sąd rzeczowo i miejscowo właściwy dla siedziby Usługodawcy.
  3. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje począwszy od dnia 01.08.2024 r.